الگوی ما حضرت زهرا(س)ست.

چهل حدیث درباره آخرالزمان

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 27 آذر 1391-05:31 ب.ظ

!!چهل حدیث درباره آخرالزمان و پیش بینی ائمه(ع) درباره ی رخ دادهای این زمان!!!

!!!انشاالله همه تلاش کنیم این احادیث شامل حال ما نشوند!!!


1. امیر مومنان(ع): پشتها سنگین شود و حوادث پیاپی واقع شود. 


2. امیر مومنان(ع) : او (حضرت قائم( عج)) هنگامی ظاهر می شود كه حقیقتها كم اجر و دنباله روها از نابخردان پیروی كنند.


3. امیر مومنان(ع): عربها دچار اختلاف شوند اشتیاق به ظهور افزون شود.


4. امیر مومنان(ع): عفاف و خویشتن داری از جامعه رخت بربندد و ... و شیطان بر همگان چیره شود.


5. امیر مومنان(ع): زنها فرمانروایی كنند، حوادث جانكاه و كمرشكنی روی می دهد.


6. امیر مومنان(ع): شكافنده ها بشكافند و پیش بتازند ،تیز پروازان حمله كنند.


7. امیر مومنان(ع): عراق را فتح كنند و هر نوع اختلافی را با خونریزی پاسخ دهند.


8. پیامبر(ص): برای مردم روزگاری میرسد كه تنها همّ وغمّشان شكم آنها و شرف آنها تجمّلات زندگی و قبله ی آنها زنهایشان می گردد.


9. پیامبر(ص): دین و آئین آنها درهم ودینارشان می باشد، آنها بدترین خلایق هستند برای آنها نزد خدا ارج و مقامی نیست.


10. پیامبر(ص): هنگامی كه روابط نامشروع شیوع پیدا می كند زلزله زیاد می شود.


ادامه مطلب


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

شیطان پرستی، موجی در زمان حال یا طرحی برای آینده

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 27 آذر 1391-05:31 ب.ظ

شیطان پرستی، موجی در زمان حال یا طرحی برای آینده (1)

چکیده:
شیطان پرستی چیست و چه می‌گوید؟ آیا موجی است که جوانان سرکش و بی‌تجربه آن را به راه انداخته‌اند یا واقعیت دیگری دارد؟
موج دانستن شیطان‌گرایی ناشی از ناآشنایی با ایدئولوژی و ارزش‌های شیطانی است. شیطان پرستی سه دورة تاریخی بدوی، وسطایی و مدرن را سپری کرده است و در طول این سالیان دو روند حرکت تکاملی و انکشافی را پشت سر گذاشته است. روند تکاملی تا حدود نیمة قرون وسطا بود و از همان حدود روند انکشافی آغاز شد که تا امروز ادامه یافته است.
در این دوره‌ها سحر و جاود، عرفان یهودی، علم و دانش، نفوذ سیاسی در قالب سازمان فراماسونری و شاخه‌های گوناگون هنر به شیطان‌پرستی شکل نهایی خود را داده و امروز امکانات و ابزار فراوانی در اختیار این ایدئولوژی است. از این رو بی‌پرده‌ به دنیا معرفی می‌شود تا دین آیندة مردم اهالی دهکدة جهانی باشد.
اگر خطر این ایدئولوژی جدی گرفته شده و بینش کافی از آن به مردم داده شود، امکان مواجهه‌ای موفق وجود دارد. با اینکه ایدئولوژی شیطانی و ارزش‌های آن به طور گسترده و نیرومندی به جامعة بشری تحمیل می‌شود، اما رنج‌های روزگار از یک سو و پرده دری و رسوایی این ایدئولوژی از سوی دیگر زمینه‌ساز آغاز یک تحول بزرگ اصلاحی در جامعة جهانی است.


مقدمه
به نظر عده‌ای از مردم شیطان‌پرستی یا شیطان‌گرایی ( satenism ) مجموعه‌ای از رفتارهای ناهنجار و انحرافات اجتماعی است؛ اما این فقط بخش کوچکی از یک جنبش بزرگ و فراگیر است، که برای تسخیر باورها و عواطف معنوی انسان معاصر و برای تصرف فکری و فرهنگی تمام مردم جهان طراحی شده است. ایدئولوژی شیطانی باسرعت به سوی هدف خود می‌تازد و تحلیل‌گران ما آن را تنها با عنوان ناهنجاری و انحرافات اجتماعی می‌شناسند. در این بین بی‌اطلاعی از اندیشه‌ها و اهداف حرکت عمیق و گستردة شیطان‌گرایی، بهترین عامل زمینه‌ساز برای ترویج آنهاست. این بی‌اطلاعی موجب می‌شود که تا وقتی آمادگی کافی را پیدا کردند، با هجوم اطلاعاتی و توان اقناعی بالا افکار خود را در بین ملت‌ها ترویج کنند.
آنچه که امروز به صورت ایدئولوژی شیطان‌گرایی در دنیا ترویج می‌شود، فلسفه، دین، دانش، عرفان، موسیقی، سینما و سیاست را در اختیار دارد و در سنت یهودی - مسیحی شکل گرفته و بدون توجه به ریشه‌های آن در عرفان یهود و باورها و آیین‌ها و نمادهای و اسطوره‌های کهن به خوبی شناخته نمی‌شود. این مکتب با صورت فعلی قدمتی بیش از چهارصد سال ندارد، اما همواره در سدد بوده است تا پیوندهای خود را با سنت‌های کهن معنوی و جادویی در دوران زندگی بدوی انسان و فراسوی هزاره‌ها برقرار کند.
در این پژوهش می‌کوشیم تا با گذری بر تاریخچة شیطان‌گرایی و کاویدن اندیشه‌ها و نگرش‌های آن به تحلیل ارزش‌ها، اهداف، روند تکامل تاریخی و برنامه‌های آنها برای آینده جهان بپردازیم. مطالعاتی از این دست با تحقیقات گروهی و به صورت میان‌رشته‌ای امکان پذیر است و براستی تفکری که از سوی کانون‌های بزرگ سرمایه‌داری حمایت می‌شود و همه جانبه پیش می‌آید، با رویکردهای تک‌ بعدی و تقلیل‌گرا قابل تحقیق و شناسایی نیست. پس لازم است که گروه‌های مطالعاتی جدی برای بررسی ایدئولوژی شیطانی شکل بگیرد و این تحقیق تنها فهرستی از مباحث قابل طرح در این باره است.
تاریخچه شیطان‌گرایی
شیطان‌گرایی یا شیطان پرستی سه دوره را از سر گذرانده است. شیطان پرستی بدوی، شیطان‌گرای در قرون وسطا و شیطان‌گرایی مدرن. شیطان پرستی مدرن ریشه در ادوار گذشته این تفکر داشته و آموزه‌ها و آیین‌های آن را در خود جای داده است و از جهت نسبتی که با نهاد سیاست و اقتصاد برقرار کرده از صور پیشین شیطان‌گرایی متمایز می‌شود. بنابراین برای شناخت دقیق و عمیق شیطان‌گرای مدرن لازم است که نظر و گذری بر تاریخچه شیطان‌گرایی داشته باشیم.
در این تاریخچه کوتاه خواهیم دید که گروهی از یهودیان تا اواسط قرون وسطا به غنی کردن داشته‌های فرهنگی خود مشغول بودند و آن را بر شالودة شیطان‌گرایی استوار کردند، و از آن پس یعنی حدود سده‌های دوازده و سیزده به تدریج از آیین و افکار خود پرده برداشتند و امروز می‌روند تا دنیا را با بینش و ارزش‌های خود هماهنگ سازند. در مرور تاریخچة ادوار سه‌گانة شیطان‌پرستی بیشتر به حرکت تکاملی شیطان‌گرایی و در تحلیل این تاریخچه بیشتر به تحرک انکشافی و پرده برداری از آن می‌پردازیم.



نوع مطلب :

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

آنچه پشت را مى شكند

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 27 آذر 1391-05:30 ب.ظ

آنچه پشت را مى شكند

 

امام باقر(علیه السلام) فرمود:

ثَلاثُ قاصِماتُ الظَّهْرِ: رَجُلٌ إسْتَكْثَرَ عَمَلَهُ وَنَسِىَ ذنُوبَهُ وأَعَجَبَ بِرَأیِهِ(1)

ترجمه

سه چیز پشت آدمى را مى شكند: كسى كه عمل نیك خود را بزرگ بشمرد و كسى كه گناهان خویش را فراموش كند و آن كس كه استبداد رأى داشته باشد.

 

شرح كوتاه

   كسانى كه اعمال خود را بزرگ مى شمرند، مسلّماً به همان قانع مى شوند و همین طرز فكر سدى در برابر تكامل و پیشرفت آنها ایجاد مى كند.

   و آنها كه گناه خویش را فراموش كنند، به جاى جبران آنها هر روز آلوده گناه تازه اى مى شوند و یكباره سقوط خواهند كرد.

   و آنها كه تنها به فكر خود تكیه مى كنند، از پشتوانه افكار عمومى و عقول دانش هاى فراوان دیگران محروم مى مانند، لغزش ها پشت سر هم دامن آنها را مى گیرد و بالاخره پشت آنها در زیر بار انبوه مشكلات خواهد شكست.


1. وسایل الشیعه، جلد 1، صفحه 73.


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

بیاناتی در مورد سوره حمد

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 20 آذر 1391-05:05 ب.ظ


این‌که ما هر روز پنج نوبت نماز مى‌خوانیم و در هر نمازى هم اقلاً در دو رکعتش مى‌گوییم: «اهدنا الصّراط المستقیم»، براى همین است. انسان یک‌بار دعا مى‌کند و براى مغفرت مى‌گوید: «اهدنا الصّراط المستقیم». مگر ما در شبانه روز، براى مغفرت چه‌قدر باید دعا کنیم و در نماز چندین بار آن را تکرار نماییم؟ اما براى هدایت، شما هفده رکعت نماز واجب مى‌خوانید. از این هفده رکعت، باید در ده رکعتش، «اهدنا الصّراط المستقیم» (۱) بگویید.

 

این هدایت، چه هدایتى است؟ این براى آن است که ما در هر لحظه، به همین هدایت احتیاج داریم. اگر الان هدایتمان کرد، یک دقیقه‌ى دیگر، باز همین هدایت را مى‌خواهیم. اگر یک دقیقه‌ى دیگر هدایتمان کرد، باز یک دقیقه‌ى دیگرش، همین هدایت را مى‌خواهیم. ما دایم در سر دوراهى هستیم. در راه زندگى که مى‌رویم، دایم در سر دوراهىِ گفتن یا نگفتن، تصمیم گرفتن یا نگرفتن، این‌طورى گفتن یا آن‌طورى گفتن قرار داریم. پس، دایم به هدایت الهى احتیاج داریم. تقوا، یعنى همین که مراقب باشیم، این راه مستقیم، این همه منشعبات دارد. مبادا یک‌جا اشتباه کنیم و از یکى از منشعبات، راه بیفتیم و برویم.

۱) سوره مبارکه الفاتحة آیه ۶

اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقیمَ

ترجمه:

ما را به راه راست هدایت کن...

________________________________________

 

در زمان رضاخان براى این‌که روحانیت را از چشم‌ها بیندازد، مى‌گفت: روحانیت مفتخور است؛ یعنى مثلاً عملگى و یا کار ادارى نمى‌کند، درعین‌حال به زندگى خود ادامه مى‌دهد. او با آن عقل ناقص خودش خیال مى‌کرد که اگر کسى در بازار، داد و ستد نکرد و یا مثلاً بیل نزد و به اداره نرفت و شغلى نیافت، نباید نان بخورد و اگر خورد، مفتخورى کرده است! او چون به رسالت دین معقتد نبود، این حرف‌ها را مى‌زد و کار عالِم دین را باور نداشت.

امروز هم بعضى کسان‌‌ همان حرف را به زبان دیگرى مى‌زنند. کسانى که مردم را تعلیم مى‌دهند و برایشان زحمت مى‌کشند و آن‌ها را دیندار مى‌کنند و بر هدایتشان مى‌افزایند و زمینه‌ى تحقق آیه‌ى شریفه‌ى «اهدنا الصّراط المستقیم» (۱) را فراهم مى‌آورند، این‌ها اهل دین و هدایتند و هُدات این راه محسوب مى‌شوند. این‌ها کتاب مى‌نویسند، درس مى‌گویند، زحمت مى‌کشند، کار مى‌کنند و نان بخور و نمی‌رى را هم به دست مى‌آورند. مگر طلّاب حوزه‌ى علمیه چقدر از دنیا برخوردارند؟ حقوق یک طلبه‌ى فاضل معیل در قم - که بالاترینِ حوزه‌هاى علمیّه است - نصف حقوق یک عمله که بیل مى‌زند، نیست. درآمد این‌ها از حداقل حقوق ادارى کمتر است. با این وضعیت آیا مى‌شود گفت که روحانیت ما نان خود را از طریق دین مى‌خورد؟! آیا این ظلم و حق کشى و بى‌انصافى نیست؟ حکومت ما اسلامى است و در آن آزادى بیان وجود دارد و این سخنان که از سر بى‌انصافى بیان شده، با استفاده از همین فضاى آزاد مطرح شده است. البته منظورم این نیست که به حرف یا دعوایى جواب دهیم؛ خیر. منظور این است که شما بدانید انگیزه‌هاى مخالفت با حوزه زیاد و گسترده است.

۱) سوره مبارکه الفاتحة آیه ۶

اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقیمَ

ترجمه:

ما را به راه راست هدایت کن...

________________________________________

 

عزیزان من! در درون خودتان صحنه‌اى از ارتباط با خداى متعال بیارایید. این چیزى است که در زندگى شخصى، در زندگى سیاسى، در اداره‌ى کشور، در دم مرگ، در عرصه‌ى محضر پروردگار، در یوم الشّهود، در لقاء با اولیاءاللَّه و ان‌شاءاللَّه در بهشت برین پروردگار به کار شما خواهد آمد. رابطه‌تان را با خداى متعال محکم کنید؛ حرف بزنید و از او بخواهید. مخلصانه و صادقانه با او پیمان ببندید و به آن پیمان متعهّد بمانید. شما جوانید. حیف است که این دلهاى پاک و نورانى و روحهاى آماده، به چیزى غیر از یاد خدا و محبّت پروردگار آلوده شود. دنیا را فقط ابزار بدانید. مال دنیا و امکانات آن و خانه و زندگى ابزار است و لیاقت دل بستن ندارد. لایق دل بستن فقط ذات مقدّس پروردگار و کسانى هستند که در حوزه‌ى محبّت اویند: «اسئلکَ حُبَّکَ و حُبَّ مَنْ یُحِبُّک وَ حُبَّ کُلّ عَمَلٍ یوصِلُنى اِلى قُربک» (۱) این گوهر را‌‌ رها نکنید. این آن چیزى است که فقط شما دارید. جوانان مسلمان در هر جاى دنیا اگر این گوهر را داشته باشند، راه موفقّیت برایشان باز است. این آن چیزى است که مردى مثل امام بزرگوار را از دوران جوانى تا سن نود سالگى در صراط مستقیم الهى حفظ کرد و با این همه تغییرات که در دنیاى پیرامون کسى به وجود مى‌آید، راهش عوض نشد.

شما زندگى امام را از دوران اختناق رضاخانى تا دوران بعد و تا تحوّلات گوناگون اجتماعى و سیاسى و پیروزى انقلاب و رسیدن به یکى از بالا‌ترین موقعیتهاى سیاسى و دنیایى - که همه‌ى دنیا به او چشم دوخته بودند و نامش در همه جا منتشر بود - نگاه کنید! این انسان از خطّ مستقیم خود هیچ تخطّى نکرد. این به برکت‌‌ همان رابطه است: «صراط الذین أنعمت علیهم» (۲). این نعمت به برکت ارتباط با خدا به دست مى‌آید.

۲) سوره مبارکه الفاتحة آیه ۷

صِراطَ الَّذینَ أَنعَمتَ عَلَیهِم غَیرِ المَغضوبِ عَلَیهِم وَلَا الضّالّینَ

ترجمه:

راه کسانی که آنان را مشمول نعمت خود ساختی؛ نه کسانی که بر آنان غضب کرده‌ای؛ و نه گمراهان.

مربوط به بیانات رهبر معظم انقلاب



نوع مطلب : قرآن 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

بیانات کوتاه و جملات تلخیص یافته رهبر معظم انقلاب اسلامی است

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 20 آذر 1391-05:04 ب.ظ


انقلاب و اسلام

آنچه كه این كشور را نجات مى‏دهد، اسلام است؛ همچنان كه در دوران دفاع مقدس، آنچه كه این ملت را نجات داد، اسلام بود.

اتحاد مسلمین و صفاى دل آنان، شرط اصلى اعلاى كلمه‏ى اسلام است.

اسلام این مردم را به خیابانها آورد؛ شاه را سرنگون كرد و حكومت را به آنها داد.

انقلاب بزرگ اسلامى ما، تمام مسلمانان دنیا را امیدوار كرده است.

ایستادگى و مقاومت، تنها راه دفاع از اسلام و انقلاب است.

با تمام وجود از اسلام و انقلاب و نظام دفاع كنید.

براى تداوم انقلاب و خط امام به مجاهدت سخت‏ترى نیازمندیم.

حفظ نظام از واجب ‏ترین فرائض است.

ملت ایران قدرت دارد اسلام و جمهورى اسلامى را حفظ كند.

میراث حضرت امام، نظام جمهورى اسلامى است.

نظام جمهورى اسلا مى محصول تلاش عظیم امام و امت است.

همه‏ى مسلمین در مقابل اسلام بدهكار و مسئولند.

آزادی

آزادى فكر و بیان یكى از ارزشهاى انقلاب بود.

اساس مسئله براى یك ملت، استقلال و آزادى است.

استقلال و آزادى به بهترین وجه در كشور ما وجود دارد.

امروز خوشبختانه در ایران، آزادىِ فكر كردن و فكر را بیان كردن، در دنیا كم‏نظیر است.

عقیده‏ى ما بر این است كه رشد و تكامل انسانها بدون فضاى آزاد امكان ندارد؛ در فضاى استبدادى امكان‏پذیر نیست كه افراد و جامعه رشد كنند؛ استعداد انسانها باید در فضاى آزاد رشد كند؛ انسانها هم در این فضا تعالى و تكامل پیدا مى‏كنند.

كجرویها و انحرافها دیده شود تا به نام آزادى دچار بى‏بندوبارى نشویم؛ چون آزادى مرز بسیار ظریف و دقیقى با بى‏بندوبارى دارد؛ باید مراقب بود كه به عنوان و نام آزادى در گرداب بى‏بندوبارى نیفتیم؛ زیرا بى‏بندوبارى در نهایت منتهى خواهد شد به نفى آزادى و هرج و مرج؛ وجود استبداد، تحمیل و فشار را توجیه و زمینه را براى استبداد فراهم مى‏كند.

ما براى آزادى خیلى احترام و ارزش قائلیم و به صورت مبنایى هم معتقدیم كه آزادى باید در جامعه باشد؛ آزادى فكر، عقیده و رفتار.

ما به معناى حقیقى كلمه به آزادى و وجود آن معتقدیم؛ منتها آزادى یك مسئله است؛ عدم مدیریت، عدم نظارت و عدم دقت در آنچه مى‏گذرد، مسئله‏ى دیگرى است.

مراد از آزادى همان آزادى بیان و آزادى فكر است.



نوع مطلب :

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

‌ام البنین‏

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 20 آذر 1391-05:03 ب.ظ

 

‌ام البنین‏

گویند:‌ام البنین همسر امیرالمؤمنین (علیه السلام) نیز در سوگ امام حسین (علیه السلام) مى‏نشست. زنان قبیله بنى هاشم در جلسه او شرکت و بر حسین (علیه السلام) و اهل بیتش ندبه مى‏کردند. از آن جمله‌ام سلمه مى‏گریست و مى‏گفت: فعلو‌ها، ملاء الله قبورهم نارا حسین را کشتند! خدا قبرشان را پر از آتش سازد.

دلیل قابل اعتمادى در دست نیست که‌ام البنین سال ۶۱ هجرى در داستان کربلا زنده بوده باشد و آنچه در این مورد گفته شده است سه قول است که ذیلا به آن اشاره مى‏شود:

۱ - قول علامه محمد حسن قزوینى در ریاض الأحزان ص ۶۰ نوشته است: در خانه‌ام البنین مادر حضرت عباس جلسه عزا و سوگوارى تشکیل مى‏شد.

۲ - قول مرحوم سماوى در کتاب ابصار العین ص ۳۱ نوشته است من، جدا از مرثیه خوانى مادر عباس فاطمه‌ام البنین که ابوالحسن اخفش در شرح کامل آورده است متأثر مى‏شوم و دلم مى‏سوزد. وى طفل خردسال خود عبدالله را به دوش مى‏کشید و هر روز صبح به بقیع مى‏رفت و مرثیه خوانى مى‏کرد، اهل مدینه براى استماع مرثیه خوانى‏اش جمع مى‏شدند و از شدت گریه او، همه گریه مى‏کردند.

۳ - روایت ابى الفرج در مقاتل الطالبیین در مقتل حضرت عباس (علیه السلام) است که از محمد بن على بن حمزه، از نوفلى، از حماد بن عیسى جهنى، از معاویه بن عمار، از جعفر نقل کرده است:‌ام البنین مادر چهار فرزند جوان رشید که همه در کربلا کشته شدند، هر روز به بقیع مى‏رفت 
ادامه مطلب

نوع مطلب : مقتل 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


  • تعداد صفحات :6
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
  • 6  






شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات