تبلیغات
دیار عشق - مطالب آذر 1391

الگوی ما حضرت زهرا(س)ست.

بیاناتی در مورد سوره بقره

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 27 آذر 1391-05:38 ب.ظ

بیاناتی در مورد سوره بقره

خداى متعال كسانى را كه سوءظن به وعده‌ى او دارند، سوءظن به او دارند، لعنت فرموده است؛ «و یعذّب المنافقین و المنافقات و المشركین و المشركات الظّانّین باللَّه ظنّ السّوء علیهم دائرة السّوء و غضب اللَّه علیهم و لعنهم و اعدّ لهم جهنّم و سائت مصیرا»؛(1) یعنى خداى متعال كسانى را كه سوءظن به وعده‌ى الهى دارند، مذمت میكند. خداى متعال فرموده است كه «لینصرنّ اللَّه من ینصره»؛(2) «أوفوا بعهدى أوف بعهدكم».(3) در راه خدا حركت كنید، خداى متعال كمك میكند. حالا این فقط هم وعده‌ى الهى نیست. ما اگر آدمهاى دیرباورى هم باشیم، آدمهاى كورباطنى هم باشیم كه نتوانیم درست وعده‌ى الهى را قبول كنیم، تجربه‌ى ما به ما این را نشان میدهد. كدام از عناصر اصلى انقلاب و دوستان انقلاب و طرفداران انقلاب و دشمنان انقلاب، چهل سال قبل از این، احتمال میدادند كه یك چنین اتفاقى در كشور بیفتد؟ یك حادثه‌ى به این عظمت، یك بناى به این رفعت به وجود بیاید؟ كى احتمال میداد؟ اما شد؛ به خاطر توكل به خداى متعال، به خاطر عزم راسخ، به خاطر نهراسیدن از مرگ، نهراسیدن از شكست، پیش رفتن به نام خدا و توكل به خدا اتفاق افتاد. بعد از این هم همین خواهد شد.
3 )
سوره مبارکه البقرة آیه 40
یا بَنی إِسرائیلَ اذكُروا نِعمَتِیَ الَّتی أَنعَمتُ عَلَیكُم وَأَوفوا بِعَهدی أوفِ بِعَهدِكُم وَإِیّایَ فَارهَبونِ
ترجمه :
ای فرزندان اسرائیل! نعمتهایی را که به شما ارزانی داشتم به یاد آورید! و به پیمانی که با من بسته‌اید وفا کنید، تا من نیز به پیمان شما وفا کنم. (و در راه انجام وظیفه، و عمل به پیمانها) تنها از من بترسید!

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم. «انّا للَّه و انّا الیه راجعون»(1)در هنگام رحلت رسول اكرم(ص) تمام شهر مدینه یكپارچه ضجه و عزادارى شد و احساسات پُرشور مردم مسلمان به حدى بود كه در تاریخ به عنوان یك روز نمونه باقى ماند؛ اما وقتى احساسات و هیجان ملت بزرگ ایران را در هنگام دریافت خبر رحلت امام عزیز و بزرگوارمان مشاهده مى‌كنیم، بار دیگر به این حقیقت ایمان مى‌آوریم كه مردم بااخلاص ما و مسلمانان امروز جهان، از لحاظ عمق ایمان و شور و احساسات، حتّى از دوره‌ى رسول گرامى اسلام(ص) و مردم آن زمان جلوترند. این واقعیت را در جلوه‌هاى متعدد فداكارى مردم، از اول پیروزى انقلاب تا امروز مشاهده مى‌كنیم. امام عزیزمان نیز این مطلب را تصدیق مى‌كردند و مى‌گفتند: عمق اعتقاد و شور ایمان مردم در سطح عموم، حتّى از دوران صدر اسلام هم بالاتر است. در آن وقت، مردم به چشم خودشان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را مى‌دیدند؛ ولى امروز مردم ما، پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و ائمه‌ى هدى (علیهم‌السّلام) را فقط در تاریخ دیده‌اند؛ درعین‌حال، ایمان و شور و احساسات و فداكارى و صدق نیت و آمادگى آنها براى مواجهه با حوادث بزرگ، از مردم آن روزگار كمتر نیست و در مواردى حتّى بیشتر است. اگر از برجستگان و بزرگانى كه در صدر اسلام بوده‌اند و تا همیشه‌ى تاریخ مثل خورشید خواهند درخشید، بگذریم، در مقایسه با سطح عامه‌ى مردم، ملت ما حقاً و انصافاً از مردم آن زمان جلوترند.
1 )
سوره مبارکه البقرة آیه 156
الَّذینَ إِذا أَصابَتهُم مُصیبَةٌ قالوا إِنّا لِلَّهِ وَإِنّا إِلَیهِ راجِعونَ
ترجمه :
آنها که هر گاه مصیبتی به ایشان می‌رسد، می‌گویند: «ما از آنِ خدائیم؛ و به سوی او بازمی‌گردیم

این دومین موسم حجى است كه در آن ملت ایران - این فدایى‌ترین فرزندان اسلام - از طواف بر گرد خانه‌ى محبوب مصدود شده‌اند. دولت سعودى با دستاویز كردن بهانه‌هاى پوچ، امسال نیز همچون سال قبل، به «صدّ عن سبیل‌اللَّه»(1) پرداخت و خود را مصداق این آیه‌ى شریفه ساخت: «انّ الّذین كفروا و یصدّون عن سبیل‌اللَّه و المسجد الحرام الّذى جعلناه للنّاس سواء العاكف فیه و الباد»(2). حافظه‌ى تاریخ ما این دشمنیها را فراموش نخواهد كرد.
1 )
سوره مبارکه البقرة آیه 217
یَسأَلونَكَ عَنِ الشَّهرِ الحَرامِ قِتالٍ فیهِ ۖ قُل قِتالٌ فیهِ كَبیرٌ ۖ وَصَدٌّ عَن سَبیلِ اللَّهِ وَكُفرٌ بِهِ وَالمَسجِدِ الحَرامِ وَإِخراجُ أَهلِهِ مِنهُ أَكبَرُ عِندَ اللَّهِ ۚ وَالفِتنَةُ أَكبَرُ مِنَ القَتلِ ۗ وَلا یَزالونَ یُقاتِلونَكُم حَتّىٰ یَرُدّوكُم عَن دینِكُم إِنِ استَطاعوا ۚ وَمَن یَرتَدِد مِنكُم عَن دینِهِ فَیَمُت وَهُوَ كافِرٌ فَأُولٰئِكَ حَبِطَت أَعمالُهُم فِی الدُّنیا وَالآخِرَةِ ۖ وَأُولٰئِكَ أَصحابُ النّارِ ۖ هُم فیها خالِدونَ
ترجمه :
از تو، در باره جنگ کردن در ماه حرام، سؤال می‌کنند؛ بگو: «جنگ در آن، (گناهی) بزرگ است؛ ولی جلوگیری از راه خدا (و گرایش مردم به آیین حق) و کفر ورزیدن نسبت به او و هتک احترام مسجد الحرام، و اخراج ساکنان آن، نزد خداوند مهمتر از آن است؛ و ایجاد فتنه، (و محیط نامساعد، که مردم را به کفر، تشویق و از ایمان بازمی‌دارد) حتّی از قتل بالاتر است. و مشرکان، پیوسته با شما می‌جنگند، تا اگر بتوانند شما را از آیینتان برگردانند؛ ولی کسی که از آیینش برگردد، و در حال کفر بمیرد، تمام اعمال نیک (گذشته) او، در دنیا و آخرت، برباد می‌رود؛ و آنان اهل دوزخند؛ و همیشه در آن خواهند بود.



نوع مطلب : قرآن 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

جملات تلخیص یافته رهبر معظم انقلاب

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 27 آذر 1391-05:37 ب.ظ


استقلال

آدم مستقل وابسته به خدا است.

اساس مسئله براى یك ملت، استقلال و آزادى است.

استقلال فرهنگى، مهمتر از استقلال سیاسى و اقتصادى است.

استقلال ملت و كشور، به تلاش و زحمت كارگران بستگى دارد.

استقلال و آزادى به بهترین وجه در كشور ما وجود دارد.

استقلال یك ملت جز با استقلال فرهنگى تأمین نمى‏شود.

باید بتدریج به سمت استقلال كامل اقتصادى برویم.

تا رسیدن به یك استقلال اقتصادى كامل، هنوز فاصله داریم.

ملت ایران مزه‏ى استقلال و طعم آزادى و عزت را چشیده است.

هدف جمهورى اسلامى، تضمین استقلال كامل ملت است.

هر ملتى كه دم از استقلال بزند، دشمن استكبار به حساب مى‏آید.

اصلاحات‏

اصلاحات، یا اصلاحات انقلابى و اسلامى و ایمان است و همه‏ى مسئولان كشور، همه‏ى مردم مؤمن و همه‏ى صاحب‏نظران با این اصلاحات موافقند؛ یا اصلاحات، اصلاحات امریكایى است و همه‏ى مسئولان كشور، همه‏ى مردم مؤمن و همه‏ى آحاد هوشیار ملت با آن مخالفند.

اصلاح این است كه هر نقطه‏ى خرابى، هر نقطه‏ى نارسایى، هر نقطه‏ى فاسدى، به یك نقطه‏ى صحیح تبدیل شود.

اگر اصلاحات، پیشرفت و نوآورى براساس ارزشهاى انقلاب نباشد، جامعه دچار ناكامى خواهد شد.

انقلاب، خودش یك اصلاح بزرگ است.

تداوم اصلاحات، در ذات و هویت انقلاب نهفته است.

همه‏ى انسانهایى كه از هر فسادى رنج مى‏برند، دلشان با این شعار مى‏تپد و طرفدار اصلاحاتند.



نوع مطلب :

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

ورود اهل بیت (علیه السلام) به شام‏

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 27 آذر 1391-05:36 ب.ظ

ورود اهل بیت (علیه السلام) به شام‏

چون كاروان اهل بیت (علیه السلام) به شهر دمشق نزدیك شد حضرت ام كلثوم كسى را نزد شمر فرستاد و درخواست كرد از طریقى كه تماشا چیان كمترند و ازدحام نیست ایشان را وارد شهر كنند و سرهاى شهدا را از میان محلها بیرون ببرند تا مردم سرگرم شدن به تماشاى سرها، كمتر به اسرا نگاه كنند. شمر ملعون كه تقاضاى حضرت ام كلثوم را شنید بر عكس آن عمل كرد فرمان داد سرهاى شهدا را بر نیزه‏ها بلند كرده و در میان محلها و شتران قرار دهند از دروازه‏اى كه ازدحام بیشتر است وارد شهر كنند.1

روز اول ماه صفر آنها را وارد شهر دمشق كردند2 و ا نها را دم دروازه ساعات كه پر جمعیت‏ترین جاهاى شهر بود نگاه داشتند تا مردمى كه براى تماشا و شادمانى جمع شده بودند، به ساز و آواز و رقص و موسیقى بپردازند...! در این میان مردى نزد حضرت سكینه آمد و پرسید: من اى السبایا انتن؟ شما از اسیران كدام شهر و دیار و از كدام قبیله‏اید؟! حضرت سكینه فرمود: نحن سبایا آل محمد (صلى الله علیه و آله و سلم) ما از دودمان پیغمبریم كه اسیرمان كرده‏اند3

آن روز كه اسرا را وارد شهر دمشق مى‏كردند، یزید معلون در قصر جیرون بود كه از چشم انداز و دورنماى آن جریانات را زیر نظر داشت. همین طور كه چشمش به اسرا و سرهاى شهدائى كه بر سر نیزه بلند شده بودند، خیره شده بود، همینكه به دم دروازه جیرون رسیدند كلاغى صداى خود را به قار قار بلند كرد. یزید كه صداى كلاغ را شنید این شعر را خواند:

نعب الغراب فقلت: قل أولا نقل

فقد أقضیت من الرسول دیونى

یعنى رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) پدران و عشیره مرا در جنگ بدر كشت من امروز از اولاد او انتقام گرفتم. اى كلاغ خواه قار قار كنى یا نكنى من از رسول طلبهایم را گرفتم.

چون این مطلب صراحت در كفر یزید دارد لذا ابن جوزى، وقاضى ابو یعلى، و تفتازانى، و جلال الدین سیوطى او را محكوم به كفر نموده، و لعنش كرده‏اند4

پیرمردى از مردم شام نزد امام سجاد (علیه السلام) آمد و گفت: الحمدلله الذى اهلككم، و أمكن الأمیر منكم خدا را شكر كه شما را نابود كرد و امیر مسلمین (یزید) را بر شما پیروز گردانید! در اینجاست كه لطف و مرحمت امام بر این بیچاره گول خورده كه تحت تأثیر تبلیغات مسموم و جو فاسد، قرار گرفته بود اضافه مى‏شود، چه او قابل هدایت و ارشاد است و اهل بیت هر جا كه زمینه مساعدى ببینند و بدانند كه طرف از صفاى قلب و سرشت پاك و آمادگى لازم براى هدایت برخوردار است انوار هدایت خود را بر او اشراق مى‏كنند و از ظلمت ظلم و جهل نجاتش مى‏دهند، لذا امام (علیه السلام) در پاسخ آن پیرمرد فرمود:

یا شیخ أقرءت القرآن؟ آیا قرآن خوانده‏اى؟ گفت: بلى قرآن خوانده‏ام. امام سجاد (علیه السلام) فرمود: آیا این آیه را خواندى: قل لا أسألكم علیه أجر الا الموده فى القربى؟ گفت: بلى. باز پرسید این آیه را خوانده‏اى: و آت ذا القربى حقه گفت: بلى. پرسید این آیه را چطور؟ واعلموا انما غنمتم من شى‏ء فان لله خمسه و للرسول و لذى القربى آن پیرمرد گفت: بله این آیه را هم خوانده‏ام، سخن كه بدینجا رسید حضرت فرمود: نحن والله القربى فى هذه الایات به خدا قسم مائیم ذوى القربى در این آیات! پس از آن امام سجاد از او پرسید: این آیه را خوانده‏اى: انما یرید الله لیذهب عنكم الرجس اهل البیت و یطهر كم تطهیرا؟ آن مرد گفت: بلى.

حضرت فرمود: مائیم اهل بیت رسالت كه خداوند این آیه را مخصوص آنان فرستاده است.

در اینجا آن مرد منقلب شد در حالى كه اشك مى‏ریخت گفت: شما را به خدا، آیا شما اهل پیغمبرید؟ حضرت فرمود: آرى قسم به حق جدمان رسول الله كه ما بدون تردید، اهل بیت اوئیم.

پیرمرد خجالت زده از گفته خود پشیمان شده خودش را پشت پاى امام انداخت بوسه مى‏زد و مى‏گفت: من بیزارى مى‏جویم از كسانى كه شما را كشتند و خون پاكتان را به زمین ریختند. و از آنچه كه گفته بود در پیشگاه امام عذر خواهى كرد. چون داستان این مرد به یزید رسید دستور داد او را كشتند5 تا دیگر كسى جرأت ننماید اظهار تمایل به اهل بیت (علیه السلام) بنماید.

قبل از آنكه اهل بیت (علیه السلام) را وارد كاخ یزید بنمایند، تمام آنها را با یك ریسمان به هم بستند، ریسمان را به گردن امام زین العابدین و در كنارش به گردن زینب و ام كلثوم و دیگر دختران پیغمبر (صلى الله علیه و آله و سلم) بستند و هر كس كه اندكى قدم را آهسته برمى داشت او را با تازیانه و نیزه مى‏زدند.

وقتى كه اسرا نزد یزید رسیدند او بر تخت و جایگاه مخصوص خود تكیه زده بود...! على بن الحسین (علیه السلام) به یزید گفت: ما ظنك برسول الله لو یرانا على هذا الحال؟ یعنى: فكر مى‏كنى اگر پیغمبر (صلى الله علیه و آله و سلم) ما را با این حال ببیند چه خواهد كرد؟

از شنیدن این سخن تمام حاضرین در جلسه با صداى بلند گریه كردند و یزید دستور داد آن ریسمان را بریدند

یزید دستور داد اسرا را در كنار پله‏ها در جامع شام همانجا كه از دیگر اسرا نگاهدارى مى‏كردند بایستانند و سر مقدس ابى عبدالله را هم در طشتى از طلاى ناب قرار داده و جلوى روى او گذاشتند. یزید به آن سر مبارك نگاهى مى‏كرد و مى‏گفت:

صبرنا و كان الصبر منا سجیه

و اسیافنا یقطعن هاماً و معصماً

نفلق هاماً من رجال أعزه

علینا و هم كانوا أعق و اظلما

سپس خطاب به نعمان بن بشیر كرد و گفت: الحمدلله كه خدا او را كشت.

نعمان در جواب یزید گفت: امیرالمؤمنین معاویه دوست نداشت حسین كشته شود.

یزید گفت: بله این قبل از آن بود كه حسین خروج كند، اگر چنانچه حسین بر امیرالمؤمنین معاویه خروج مى‏كرد، معاویه هم او را مى‏كشت.6


منابع

نوع مطلب : مقتل 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

کتاب «ترجمه‌ی فارسی ریاض الصالحین>

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 27 آذر 1391-05:36 ب.ظ

کتاب «ترجمه‌ی فارسی ریاض الصالحین>>

 

نویسنده: امام ابی زکریا یحیی بن شرف نووی دمشقی
ترجمه و شرح: استاد عبد الله خاموش هروی

ریاض الصالحین مجموعه ای زیبا از احادیث رسول الله صلی الله علیه وسلم است که توسط امام نووی جمع آوری شده است. هدف امام نووی از جمع آوری این مجموعه از احادیث گردآوری کتابی است جامع برای تزکیه ی نفس و سلوک رهپویان خوشبختی بسوی بهشت و رضایت الهی.

این مجموعه ی ارزشمند از باب اخلاص نیت شروع می شود و قدم به قدم سالک را بر اساس هدایت و روش نبوی صحیح به سوی سرمنزل مقصود می رساند.
 
روش امام نووی در این کتاب بدینصورت است که نخست آیاتی از کلام الله را که مرتبط با باب مورد نظر است آورده و سپس به ذکر احادیث مربوط به آن باب می پردازد.

این کتاب به دستان توانای استاد خاموش هروی به فارسی ترجمه شده و در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

دانلود کتاب




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

وصیت نامه شهید محمد جهان آرا

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 27 آذر 1391-05:33 ب.ظ

.وصیت نامه  محمد جهان آرا شهید



از روزی که جنگ آغاز شد تا لحظه ای که خرمشهر سقوط کرد یک ماه بطور مداوم کربلا را می دیدم. «ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین». 

 

بارپرودگارا، ای رب العالمین، ای غیاث المستغیثین و ای حبیب قلبو الصالحین.
تو را شکر می گیوم که شربت شهادت این گونه راه رسیدن انسان به خودت را به من بنده ی فقیر و حقیر و گناهکار خود ارزانی داشتی.
 

من برای کسی وصیتی ندارم ولی یک مشت درد و رنج دارم که بر این صفحه ی کاغذ می خواهم همچون تیری بر قلب سیاه دلانی که این آزادی را حس نکرده اند و بر سر اموال این دنیا ملتی را، امتی را و جهانی را به نیستی و نابودی می کشانند، فرو آورم.
 

خداوندا! تو خود شاهدی که من تعهد این آزادی را با گذراندن تمام وقت و هستی خویش ارج نهادم. با تمام دردها و رنج هایی که بعد از انقلاب بر جانم وارد شد صبر و شکیبایی کردم ولی این را می دانم که این سران تازه به دوران رسیده، نعمت آزادی را درک نکرده اند چون دربند نبوده اند یا در گوشه های تریاهای پاریس، لندن و هامبورگ بوده اند و یا در
 ...

و تو ای امامم! ای که به اندازه ی تمام قرنها سختی ها و رنج ها کشیدی از دست این نابخردان خرد همه چیزدان! لحظه لحظه ای این زندگی بر تو همچن نوح، موسی و عیسی و محمد (ص) گذشت. 

ولی تو ای امام و ای عصاره ی تاریخ بدان که با حرکتت، حرکت اسلام را در تاریخ جدید شروع کردی و آزادی مستضعفان جهان را تضمین کردی. ولی ای امام کیست که این همه رنجها و دردهای تو را درک کند؟! کیست که دریابد لحظه ای کوتاهی از این حرکت به هر عنوان، خیانتی به تاریخ انسانیت و کلیه انسان های حاغضر و آینده تاریخ می باشد؟
 

ای امام! درد تو را، رنج تو را می دانم چه کسانی با جان می خرند، جوان با ایمان، که هستی و زندگی تازه ی خویش را در راه هدف رسیدن حکومت عدل اسلامی فدا می کند. بله ای امام! درد تو را جوانان درک می کنند، اینان که از مال دنیا فقط و فقط رهبری تو را دارند و جان خویش را برای هدفت که اسلام است فدا می کنند. 

ای امام تا لحظه ای که خون در رگ های ما جوانان پاک اسلام وجود دارد لحظه ای نمی گذاریم که خط پیامبر گونه تو که به خط انبیاء و اولیاء وصل است به انحراف کشیده شود. 
ای امام! من به عنوان کسی که شاید کربلای حسینی را در کربلای خرمشهر دیده ام سخنی با تو دارم که از اعماق جانم و از پرپر شدن جوانان خرمشهری برمی خیزد و آن، این است؛
 
ای امام! از روزی که جنگ آغاز شد تا لحظه ای که خرمشهر سقوط کرد من یک ماه بطور مداوم کربلا را می دیدم هر روز که حمله ی دشمن بر برادران سخت می شد و فریاد آنها بی سیم را از کار می انداخت و هیچ راه نجاتی نبود به اتاق می رفتم، گریه را آغاز می کردم و فریاد می زدم ای رب العالمین بر ما مپسند ذلت و خواری را.



نوع مطلب :

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

چه چیزهایى موجب نزدیکتر شدن ظهور امام زمان (ع) مى شود؟

نویسنده :خادم الرضا
تاریخ:دوشنبه 27 آذر 1391-05:32 ب.ظ

چه چیزهایى موجب نزدیکتر شدن ظهور امام زمان (علیه السلام) مى شود؟ 
زمان ظهور امام زمان (علیه السلام) را خدا مى داند و ما در حالى که باید زمینه هاى نزدیکتر شدن ظهور را فراهم کنیم، نباید در ظهور تعجیل نمائیم. در دعایى که در غیبت امام
 زمان (علیه السلام) آمده مى خوانیم:

 «  انت العالم غیر المعلّم بالوقت الذى فیه صلاح امر و لیک فى الاذن له باظهار امره و کشف سرّه فصبرنى على ذلک حتى لا احب تعجیل ما  اخرّت ولا تأخیر ما عجلت »  
 « اى خدا تو دانایى ـ بدون معلم و بدون آنکه کسى به تو خبر داده باشد ـ به وقتى که در آن صلاح ولىّ تو باشد که به او اجازه دهى براى آشکار کردن امرش و برطرف کردن پرده او، پس مرا صبر عطا کن تا نخواهم تعجیل آنچه را تأخیر نمودى و نه تأخیر آنچه را تعجیل کنى. »

امام زمان (علیه السلام) براى برقرارى عدالت در سراسر جهان، ایجاد حکومت واحد جهانى، برافراشتن پرچم توحید در تمام مناطق کره زمین و حاکمیت دین اسلام بر تمامى ادیان، ظهور و قیام خواهند فرمود و هر آنچه زمینه تحقق این اهداف بلند را آماده سازد، موجب نزدیکى ظهور حضرت مى شود. 
پس برقرارى حکومت اسلامى در جامعه به تحقق اهداف قیام حضرت مهدى (علیه السلام) کمک مى کند و زمینه اى براى ظهور خواهد بود و در نزدیکى ظهور نقش دارد. 
یکى دیگر از نکاتى که نقش بالایى در نزدیکى ظهور دارد، دعا براى فرج امام زمان (علیه السلام) است. 
در توقیعى که از ناحیه مقدسه توسط «محمد بن عثمان» صادر شده است، امام زمان (علیه السلام) مى فرمایند: 
«اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم» براى تعجیل فرج زیاد دعا کنید، که در آن فرج شما هم هست. 
در مورد فرج دعاهاى متعددى در کتب ادعیه (مفاتیح الجنان) آمده است. پس نه تنها باید براى تعجیل فرج دعا کرد، بلکه زیاد باید دعا نمود، که دعا موضوعیت دارد و در تعجیل فرج نقش دارد، چون دعا یکى از مقدرات الهى است که در تغییر قضاى الهى تأثیر مى گذارد، در روایتى که از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است، حضرت مى فرمایند:

 « الدعاء یردّ القضاء بعد ما ابرم البراماً فاکثر من الدعاء »

«  دعا قضاى حتمى را بر مى گرداند، پس زیاد دعا کن.  »



نوع مطلب : امام زمان (عج) 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


  • تعداد صفحات :6
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
  • 6